Turundusplaan ühel lehel

Mida teha, kui sa ei tee turunduses täna mitte midagi? Sa tead, et peaksid sellega tegelema, aga sa ei tea, kust ja kuidas alustada või keda täpselt ja mis eesmärgil omale appi kutsuda.

Turunduse kõige tähtsam funktsioon on ettevõttesisene ja -väline kommunikatsioon. See on see, läbi mille kuulevad sinu ettevõttest nii tänased kui ka potentsiaalsed kliendid ning lisaks aitab see sinu enda töötajatel aru saada, mida ja miks me teeme ja kuhu läheme. Kõik sinu ettevõtte töötajad on sinu esimesed turundajad, kes väljaspool tööd räägivad teadlikult ja alateadlikult sinu ettevõttest nagunii. 

Sisekommunikatsioon aitab siin palju ja kui sa seda piisavalt ei tee, siis eeldavad ja tõlgendavad töötajad erinevaid olukordi ise ja võivad seeläbi oma tuttavatele luua sinu brändist hoopis teistsuguse mulje, kui sa ise oma peas seda ette kujutad. Et kommunikatsioon töötaks eesmärgipäraselt ehk meeldejäävalt ja usutavalt, on vaja kordust. Ka vesi ei uurista kivisse auku ühekordse tegevuse järel - vaja on aega ja järjepidevust.

Loo selgust kommunikatsioonikanalite ja nende eesmärkide osas: näiteks igakuine ettevõttesisene infokiri olulisemate uudistega; kuu tulemusi ja eesmärke kokkuvõttev üldkoosolek; Facebooki grupp või chat jooksvaks suhtluseks jne. Kui sinu töötajad teavad, kust ja kui tihti nad infot leiavad ning kelle poolde lisaküsimuste korral pöörduda, hoiad ära asjatut segadust ja väärinfo levikut.


Mis on aga need KOHUSTUSLIKUD kanalid ja tegevused, mida iga ettevõte peaks täna töös hoidma ja oma turundusplaani lisama välises kommunikatsioonis?





Mõlema puhul saab jagada reklaamid kaheks:

1) Teadlikkuse tõstmine (ehk reklaamide kuvamine sihtrühmale mingite kindlate tingimuste järgi, nt huvide, käitumise või demograafiliste parameetrite alusel). Reklaame saad teha nii kanalitest otse reklaampinda ostes või läbi reklaamiplatvormide (nt Google, Adform jt programmaatilised keskkonnad), mille kaudu saad enamasti soodsama hinna eest rohkem näitamisi. Erinevus on selles, et reklaame kuvatakse dünaamiliselt just neil lehtedel, kus sihtrühm käib. Iga reklaami eesmärk on saada inimene oma kodulehele: nii saad teha huvilistele taasturundust.

2) Huvi konverteerumine (ehk retargeting reklaamid, mida näitad neile, kes on juba sinu kodulehel käinud või muud soovitud tegevust teinud). Reklaamide ülekülluse ajastul ei osta 99% juhul mitte keegi sinult peale seda, kui on sinust vaid ühe korra kuulnud. Läbi korduste aitad tõsta usaldust ja oled inimestel meeles, kui neil on tekkinud vajadus sinu toote või teenuse järgi, lisaks saad neile suunata personaliseeritud sisu (nt olenevalt lehest, mida nad külastasid).



Kui sinu äri visiitkaart veebis on korras ja seda toetavad järjepidevad kommunikatsioonitegevused, oled juba mõne kuuga tugevam kui su konkurendid. 

Turundus ei pea olema liiga keeruline või liiga kallis. Igaüks saab minimaalse töötava turundusena teha enda ettevõtte jaoks juba väga palju ja siis võtta fookus, kuhu samm-sammult edasi minna. Hullem on see, kui ei tee midagi.

Kui kuulata turundusvaldkondade erinevate nišide teenusepakkujaid, siis on nad tihti kallutatud oma teenust pakkudes ja panevad sellele rohkem rõhku. Seetõttu on otsustajal keeruline leida nn kesktee ja võrreldavuse alusel - iga pakkuja tõmbab paratamatult omas suunas. Hea lahendus on tasakaal kõikide tegevuste vahel ja eesmärgipärane ning järjepidev kommunikatsioon. Sinu tänane turundustegevuste plaan saab seega väga edukalt mahtuda ühele lehele ja kui leiad inimese(d), kes seda töös hoiavad igapäevaselt, koged juba varem või hiljem head klienditagasisidet, rohkem päringuid ja huvilisi ning müügitegevustega koostöös ka paremaid äritulemusi.

Kui tunned, et vajad turundusteemadel nõu ja toetust, siis oled oodatud turundushommikutele. Vaata lisa SIIT.