Moodul 1: Ettevõtlusega alustamise koolitus äriplaani koostamisega (mooduli kogumaht 100 akadeemilist tundi, millest 56 akadeemilist tundi on auditoorset tööd ja 44 akadeemilist tundi iseseisvat tööd)
- ettevõtlikkus ja ettevõtja roll majanduses
- ettevõtja isikuomadused
- ettevõtluse olemus ja eesmärk
- äriidee valem
- äriidee allikad (sh frantsiis) ja selle analüüs
- äriideest äriplaanini
- ettevõtja toetuse taotlemise võimalused (EVAT, EIS, PRIA jt)
- äriplaani struktuurid ja koostamise põhimõtted (sh millele eriliselt tähelepanu pöörata)
- äriplaanis esinevad peamised probleemid ning sagedased vead (sh nende ennetamisvõimalused)
- äriseadustik ja muud olulised õigusaktid (sh TTOS, RPS, TLS, VÕS, IKS jt)
- ettevõtte juriidilised vormid ja nende erinevused
- ettevõtte tegevusala (EMTAK koodi valimine)
- ärinime valik ja seda mõjutavad tegurid
- juriidiline- ja tegevuskoha aadress
- ettevõtte loomise etapid (sh registreerimine)
- toodete ja teenuste kirjeldamine lähtuvalt sihtrühmast, müügiosakaalude leidmine
- tootmise ja teenindamise põhiprotsess ning tarnimine
- garantiitingimused
- erinõuetega tegevusalad (sh litsentsid, majandustegevusteated, tegevusload)
- kvaliteedi ja kliendirahulolu tagamise võimalused
- töötervishoiu ja tööohutuse alane korraldus ettevõttes
- tüüpklientide (era- ja ärikliendid) kirjeldus ja sihtrühma määratlus (sh erakliendi puhul seostamine rahvastikupüramiidiga)
- SWOT analüüs (tugevused, nõrkused, võimalused, ohud)
- ärikeskkond (mis mõjutab ettevõtlust, kuid mida ettevõtja ise otseselt mõjutada ei saa) ja PESTLE analüüs
- riskianalüüs (ohtude ja nõrkuste kaardistamine, nende hindamine ja maandamise/ennetamise võimalused)
- konkurentsianalüüs (sh otsesed, kaudsed ja potentsiaalsed konkurendid) ja konkurentsieelised
- arengukavade (sh KOV, ministeeriumid) tõlgendamine ja seostamine äriplaaniga
- OSKA raportite analüüs ja seostamine äriplaaniga
- kutsestandardid ja nende vajalikkus ettevõtluses
- personal ja koostööpartnerid (sh töökuulutus, tööaeg, ametinimetus, tööülesanded)
- tööõigus (töölepingu, käsunduslepingu ja töövõtulepingu olemus ja erisused, sõlmimine, õigused ja kohustused)
- tööjõukulude arvestus ja töötajatega seotud maksud ning maksed
- ettevõtja turundamisvõimalused (sh digiturundus ja traditsiooniline turundus, müügi- ja jaotuskanalid)
- omahinna arvutamine (sh kulude planeerimine ja amortisatsiooni arvestamine)
- müügihinna planeerimine ja arvutamine (sh tulude planeerimine)
- arveldamise võimalused
- maksunduse alused (sh käibemaks ja käibemaksukohustuslane)
- raamatupidamise põhialused
- finantsprognooside koostamine (bilanss, kasumiaruanne, rahavoogude aruanne)
- ettevõtte tegevuse käivitamise kava
- äriplaani lisades kajastatavad dokumendid
- näpunäited äriplaani esitlemiseks ja kaitsmiseks (sh liftikõne)
- vajalikud infokanalid ja tugistruktuurid ettevõtjale
Moodul 2: Tehisintellekti (AI) praktiline rakendamine ettevõtluses (mooduli kogumaht 44 akadeemilist tundi, millest 32 akadeemilist tundi on auditoorset tööd ja 12 akadeemilist tundi iseseisvat tööd)
- tehisintellekti olemus ja vajadus (sh tehisintellekt, masinõpe, generatiivne AI, keelemudelid, deep learning)
- valdkonna terminid ja sõnavara
- tehisintellekti kasutusvaldkonnad (kus täna tehisintellekti kasutatakse)
- tehisintellektiga seotud seadusandlus, eetika ja kohtujuhtumid (sh EL AI Act, riskianalüüs)
- tehisintellekti turvaline kasutamine ettevõttes ja vajalik dokumentatsioon
- erinevate tehisintellekti tööriistade võrdlus ja kasutusvaldkonnad: eelised ja piirangud (tasuta ja tasuliste versioonide erisused)
- tehisintellektile juhiste andmine ehk promptimine
- tehisintellekti tööriist ChatGPT
- seadistamine
- isikupärastamine
- versioonid kasutamine
- lõuendi kasutamine
- põhjalik uuring
- AI-assistentide kasutamine ja loomise põhimõtted (GPT-d)
- projektid
- task-ide ehk ülesannete andmine
- mälu funktsioon ja selle haldamine
- Google Drive tööriistadega ühendamine
- tehisintellekti tööriist Gemini
- ühendumine erinevate Google rakendustega
- Canvas’e kasutamine ja dokumentide loomine
- tehisintellekti tööriist Copilot
- seadistamine
- MS365 tööriistadega seotus
- agentide hankimine ja loomine
- tehisintellekti tööriista pluginad Google Chrome’s
- tehisintellekti tööriist Perplexity
- seadistamine
- ühendus teiste AI mudelitega
- faktipõhine uurimine, allikatele viitamine
- tehisintellekt kui otsingumootor (ja kuidas see muudab kodulehtede ülesehitust ning SEO-d)
- tehisintellekti rakendamine turunduses, AI-influencer’id
- tehisintellekti tööriist HeyGen (avataride loomine piltidele ja videos)
- tehisintellekti abil sotsiaalmeedia sisu loomine (sh Canva AI võimalused)
- tehisintellekti võimalused pilditöötluses ja piltide loomises
- tehisintellekti võimalused video ja heli loomisel (Sora, Synthesia, Suno, ElevenLabs)
- tehisintellekti tööriistad esitlusteks, dokumentide loomiseks (Gamma, BeautifulAI)
- tehisintellekti tööriist Napkin AI (mõistete visuaalne seostamine ja ideepõhine joonistamine)
- tehisintellekti kasutamine ajaplaneerimises ja meeskonnatöös
- tehisintellekti kasutamine koosolekutel ja kliendikõnedes – transkriptsioon (Otter, Clari, Tekstiks.ee)
- tehisintellekti kasutamine andmeanalüüsis (Claude)
- automatiseerimise olemus ja selle võimalused (Zapier, Make)
- ülevaade, kuidas olla kursis tehisintellekti maailma muudatustega
- paindlik tööriistade kasutamine ja raha kokkuhoid (freemium mõiste)
- võimalused AI-tööriistadega kursis olemiseks
Moodul 3: Digiturunduse ABC ja digiturundusplaani koostamine (mooduli kogumaht 40 akadeemilist tundi, millest 24 akadeemilist tundi on auditoorset tööd ja 16 akadeemilist tundi iseseisvat tööd)
- turunduse olemus, vajadus, planeerimine ja eesmärk
- turundusmeetmestik – 7P
- sihtgrupi määratlemine („uus“ ja „olemasolev“ klient)
- tüüpkliendi määratlus (persoona loomine)
- turu segmenteerimine ja toote positsioneerimine
- toote ja teenuse väärtuspakkumine (sh tarbija mõjutamine)
- bränd – selle vajalikkus ja võimalused
- traditsioonilise turunduse võrdlus digiturundusega
- digiturunduse olemus, vajadus, planeerimine, digiturunduse rakendamise põhimõtted ja digiturunduse rakendamine turundustegevustes ja võimalused ettevõtjale
- digiturunduse monitoorimine ja mõõtmine
- ülevaade kanalitest Facebook, Instagram, X, TikTok, Youtube jt
- orgaaniline ja mitteorgaaniline sotsiaalmeedia
- kujundustööriistad (sh Canva)
- mõjuliidrid (influencer) turunduses
- meiliturundus ja selleks kasutatavad tarkvarad (sh Smaily)
- Google Ad’s – reklaam Google otsingumootoris
- Google Analytics
- ChatGPT rakendamine turunduses ja prompt’id
- kampaaniate loomine digiturunduskanalites
- digiturundusplaan ja selle olemus ja vajadus
- SEO – kodulehe optimeerimine + cheklist
- sisuturundus
Moodul 4: Raamatupidamise ABC alustavale ettevõtjale (mooduli kogumaht 52 akadeemilist tundi, millest 32 akadeemilist tundi on auditoorset tööd ja 20 akadeemilist tundi iseseisvat tööd)
- raamatupidamise seadus ja Eesti finantsaruandluse standard (EFS)
- raamatupidamise korraldamine, ülesanded, alusprintsiibid
- algdokumendid ja nõuded nendele
- e-arvete mõiste ja nende edastamise ja vastuvõtmise võimalused
- majandustehingud ja nende muudatuste mõju finantselementidele
- kontod ja kontoplaan
- kahekordne kirjendamine ja lausendite koostamine
- varade, kohustiste ja omakapitali arvestus
- kulude ja tulude arvestus
- töötasu arvestamine
- baasteadmised maksundusest ning maksundust reguleerivad õigusaktid
- majandusaasta aruanne, tegevusaruanne, raamatupidamise aastaaruanne (bilansi, kasumiaruande, lisade koostamine)
- raamatupidamise sise-eeskirja olemus ja koostamise põhimõtted
- raamatupidamisprogrammide tutvustus