12 SUUREMAT VIGA, MIDA KODULEHE PUHUL VÄLTIDA


1. Lehe loomisel puudub plaan

Veebilehe loomisel peab arvestama enam-vähem samade reeglitega nagu tavalise äri avamisel (nt kauplus, restoran, ilusalong). Kui restorani avamisel ilmselgelt planeerid oma tegevuses kliendi sisenemise, tellimise, söömise, maksmise jne, siis veebilehe puhul pead kliendile samamoodi sobivad tingimused looma. Kõige olulisem on mõista oma sihtrühma ja koostada oma USP (unique selling proposition – unikaalne müügipakkumine). Samuti peab tegema plaani, kuidas oma veebilehte reklaamida/turundada ja arendada. Arendamiseks on vaja selged eesmärgid paika panna – kellele, miks ja millise aja jooksul.

Kui sa hakkad ilma plaanita kuskilt servast kodulehte tegema, siis lõpptulemus võib olla selline, et ei sina ise ega ka potentsiaalne klient ei saa aru, miks selline leht üldse tehtud on. Selliselt lehelt enamasti lahkutakse kiiresti ja sinu kui lehe omaniku jaoks lahkub ka sinu potentsiaalne raha.

Lahendus: Koosta veebilehe jaoks plaan (nii esmase lehe kui ka tulevikulehe jaoks).


2. Segane koduleht

See on üsna levinud probleem veebilehtede juures ja see on suuresti seotud sellega, et tänapäeval on inimestel valdavalt kiire-kiire ja kannatlikkust on vähe. Kui sinu veebileht on väga segane ja sisaldab liiga palju või segast informatsiooni, siis võib potentsiaalne klient lehelt lahkuda enne kui jõuab sinna kuhu oleks vaja.

Lahendus: Vaata oma leht kriitilise pilguga üle ja hoia see ülilihtne.


3. Vidinate ebatõhus kasutamine

Vidinad (nimetatakse ka pistikprogrammideks) on suurepärased abilised, aga seda siis, kui nad veebilehe heaks midagi teevad. WordPressi puhul on neid võimalik tuhandeid installida ja see võib mingil hetkel tunduda suurepärane mõte, aga mida rohkem neid installid, seda rohkem mõjutab see veebisaidi laadimisaega. Aga aeg on raha!

Lahendus: Lisa oma lehele ainult need vidinad, mida päriselt vaja on ja mis aitavad äri veebis kasvatada. Vidinat valides veendu, et see sobiks ja toimiks sinu lehega (disain) ja oleks HTTPS-i kaudu turvaline.


4. Lehe aeglane „avanemine“

Erinevate uuringute põhjal on teada, et potentsiaalne klient ootab veebilehe laadimist keskmiselt kuni neli sekundit ja kui leht selle aja jooksul ei avane, siis klient lahkub. Siinkohal on oluline leht seadistada selliselt, et leht avaneks piisavalt kiiresti. Kui ka sinu lehel on aeglase avanemise tunnised, siis pead kiiresti midagi ette võtma. Tänapäeva kiires maailmas on internetis vähe asju, mis oleksid veel halvemad kui aeglane koduleht! 

Lahendus: Vaata üle oma piltide suurus, kasutatavad vidinad ja ka veebimajutuse pakkuja.


5. Sead enda soovid kliendi huvidest kõrgemale

Veebilehe tegemisel püütakse üsna sageli teha ülikõva kõikide vidinate ja lisadega leht, aga tihtipeale see ei tööta. Kui eesmärgiks on veebilehe abil raha teenida, siis ei saa teha lehte nii nagu endale meeldib VAID peab arvestama sihtrühma soove ja vajadusi. Miks nii – sest nemad on need, kes ostavad sinu ettevõttelt, seega pead oma lehe ehitama nende vajadustest ja disainieelistustest lähtuvalt. Kui ka sinu lehel on väga palju “kulinaid”, mis paraku müüginumbrites ei kajastu, siis ilmselt oled astunud just selle reha otsa.

Lahendus: Uuri välja, mida sinu sihtrühm veebilehelt ootab ja ehita leht üles sellest lähtuvalt. Jäta ebavajalikud asjad lehele panemata, sest need tõmbavad enamasti klientide tähelepanu ära olulistelt asjadelt.


6. Halva kvaliteediga visuaalid ja LIIGA palju visuaali

Seda paraku kohtab üsna tihti, et veebilehtedel on halva kvaliteediga visuaalid (pildid, videod).  Seega kui on soov oma veebisaidil kasutada visuaale, siis veendu, et need oleksid kvaliteetsed. Ja siis on veel üks AGA – liiga palju pilte ja animatsioone pole samuti hea. See võib lehe laadimiskiirust märkimisväärselt mõjutada, võib muuta lehe üldpildi segaseks ja samuti ka otsimootoritele optimeerimist (SEO). 

Lahendus: Kui kvaliteetsete visuaalide loomiseks ei ole aega, siis leia keegi, kes seda teeb. Tänapäeva klient on visuaali suhtes vägagi nõudlik. Samuti jälgi, et kasutad visuaali nii vähe kui võimalik ja just nii palju, kui on vaja.


7. Halb loetavus

Sõltumata sellest, milline on sinu veebilehe ülesehitus, siis kirjalik sisu on enamasti peamine. Seega on äärmiselt oluline teha KÕIK tekstid ja postitused võimalikult kergesti loetavaks.

Inimesed võivad raamatute puhul leppida pikkade katkematute lõikudega, aga see ei kehti veebilehtede kohta. Veebilehte peab saama kiiresti ja mugavalt lugeda.

Lahendus: Muuda sisu loetavamaks. Sisu loetavamaks muutmiseks on mitmeid võimalusi:


8. Halb navigeerimine

Veebilehel peab olema lihtne navigeerida (liigelda) ja iga kasutaja peaks suutma leida otsitava sisu kerge vaevaga, ilma et peaks seda spetsiaalselt otsima. Kui sinu leht selline ei ole, siis pead seda parandama. Kõige hullem on see, kui sinu potentsiaalne klient ei leia soovitut, lahkub lehelt ja edaspidi enam sinu lehele ei tule. Kaotatud klient – kaotatud raha.

Lahendus: Jälgi, et navigeerimismenüü oleks lihtsasti leitav, et kõik selles olevad lingid/nupud toimiksid. Mida vähem „peidetud“ menüüsid (nt hüpikmenüüd), seda parem. Ja mis peamine – kogu sisu, mida sinu potentsiaalne klient soovib leida, peab olema kergesti leitav.


9. Üleskutse tegevusele (CTA) on optimeerimata

CTA-d (call to action – üleskutse tegevusele) võivad olla erineval kujul, näiteks nupud, pealkirjad ja isegi lihttekst. Nende eesmärk on enamasti sama – ärgitada lugejat tegutsema. Kui internetiturundus on sulle tuttav teema, siis ilmselt tead, kui olulised on CTA-d. Õige kasutamise korral võivad need märkimisväärselt suurendada müüki vms tegevust, mis on lehe eesmärgiks seatud. Kui sa aga ei kasuta üldse CTA-sid, siis võib tulemuseks olla see, et inimesed tulevad su lehele ja lahkuvad midagi tegemata ning ärilises mõttes on sul ilus null-tulemus.

Lahendus: Lisa oma lehele CTA-d. Olulised on siinjuures paigutus ja silmapaistvus. Ideaalis peaksid lisama CTA-d oma lehtede algusesse ja lõppu. See võimaldab teil tabada külastajaid, kes on kohe valmis tegutsema ja neid, kes on pärast sisu lugemist valmis tegutsema.


10. Leht ei ole telefonile optimeerimitud

Nutitelefonide veebiliiklus ületas 2016. aastal esimest korda lauaarvutite veebiliikluse, mistõttu nutitelefonile optimeerimine on ülioluline – suurem enamus kasutajatest vaatab su lehte esmakordselt telefonist. Kui sinu leht ei ole telefonisõbraliku kujundusega, siis peletad suure osa võimalikke lehekülastajaid lihtsalt eemale.

Lahendus: Optimeeri oma veebilehe kujundus mobiilikasutajate jaoks:


11. Ebaühtlane kujundus

Ideaalis peaks kogu veebilehel olema ühtne kujundus ja selge fookus. Mitme stiili kasutamine ühel lehel võib mõjuda ärritavalt ja kasutajad segadusse ajada. Veebilehele ainulaadse identiteedi (nt värvipaleti ja ühtse stiili) loomine täiustab selle brändingut. Nagu näiteks Facebook – väikesed mugandused, aga ikkagi aastaid seesama äratuntav sinine värv.

Lahendus: Vaata oma lehed ja nende stiil/lahendus kriitilise pilguga üle. Mida ühtlasem kogu kujundus saab, seda parem.


12. “Peidetud” kontaktinfo

Üsna tihti juhtub seda, et inimesed tahavad midagi täiendavalt küsida. Selleks on vaja aga kiiresti leida kontakteerumise võimalus. Kui inimene ei leia võimalust kontakteeruda, siis ta lööb käega ja lahkub lehelt. Siin ei pea vist enam seletama, mida tähendab ettevõtte jaoks lehelt lahkuv potentsiaalne klient.

Lahendus: Seadistage oma lehele nähtavasse kohta kontaktivorm või telefoninumber (sõltub äri iseloomust). Ideaalis võiks kontaktinfo olla igal lehel.


KOKKUVÕTE:

On palju asju, mida saad ise ära, et leht oleks kasutajasõbralikum. Parim lahendus on, kui oskad ise oma lehte sellisel moel hallata, et saad jooksvalt olulised asjad ära lahendada. Tihtipeale aga on kodulehed tellitud arendajalt ja isegi väikeste muudatuste tegemiseks pead arendajalt abi paluma ja siis ootad, kuni see asi tehtud saab. Oleneb arendajast, aga sageli on see protsess aeganõudev ja ka kulukas.

Kui tahad ise osata WordPressiga kodulehte teha ja hallata, siis võid tulla meie 2-päevasele kodulehe koolitusele: Kodulehe koolitus


info@ekursus.ee

www.e.kursus.ee